Evenementen Merkonderzoek 2018 noemt Zwarte Cross 'onsympathiek'

Evenementen Merkonderzoek 2018 noemt Zwarte Cross 'onsympathiek'

Waar de Nijmeegse vierdaagse positief uit de verf komt in het Evenementen Merkonderzoek 2018 wordt de Zwarte Cross met de grond gelijk gemaakt. Volgens het onderzoek, uitgevoerd door Hendrik Beerde Brand Consultancy, is het ook nog eens van lage kwaliteit. 

Voor het onderzoek zijn in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam 1600 mensen ondervraagd door het bureau. De Zwarte Cross krijgt het ongeluksgetal toebedeeld. Ze staan namelijk op de 13e plaatst. 

"De Zwarte Cross is in dat opzicht een stuk minder populair", legt Hendrik Beerde uit aan Omroep Gelderland. "De Zwarte Cross wordt gezien als het ruigste evenement van Nederland. Heel stoer en mannelijk; echt een ruw imago." Hij gaat Verder: "Uiteindelijk wordt het evenement daardoor nog wel eens als onsympathiek en ongezellig ervaren. Vooral op het gebied van kwaliteit scoort het laag; er zijn slechts drie van de vijftig evenementen die minder goed scoren."

Zuur

De Zwarte Cross wist niks van het onderzoek en haar zure resultaten af. "Het is niet voor niets dat we twee jaar op een rij de titel van 'het meest sfeervolle festival van Europa' hebben gekregen. Ook qua voorzieningen scoorden we goed. Dus dat staat een beetje haaks op het andere onderzoek", zegt woordvoerder Pieter Holkenborg namens het festival tegen de omroep.

Uit reacties op social media blijkt dat het onderzoek ook als 'onsympathiek' wordt gezien. Vele mensen zijn het niet eens met de beoordeling voor de Zwarte Cross. 

 

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.