Scholieren hyped over frikandellenvlaai

Scholieren hyped over frikandellenvlaai

Het is het gesprek bij het koffieautomaat, op social media en in de klaslokalen. Vanaf vrijdag gaat Aldi een frikandellenvlaai verkopen. Als het aan de scholieren uit de regio ligt gaan ze in een slaapzak voor de supermarkt liggen. 

Dit weekend ligt het ‘exclusief’ in de schappen van Aldi. Veel scholieren plaatsen op social media berichten dat zij daar bij moeten zijn. Frikandellenbroodjes van verschillende supermarkten zijn erg populair onder de jongeren. 

Lees verder onder de foto... 

© Aldi

 

Echter laten lezers van dagblad De Telegraaf op Twitter weten het maar niks te vinden. “Mij niet gezien”, antwoordt ruim 80 procent van de stemmers op hun poll met de vraag wat de volgers van het product vinden. Slechts één op vijf stemt voor “Hmmm, heerlijk! Jazeker.” 

Hartige vlaai

De verafschuwen ligt volgens het dagblad aan de “associatie van het woord ’vlaai’, waarbij men denkt aan zoet, en het woord ’frikandel’ - zout en lekker vet, daarin een rol.” Ze spraken ook een woordvoerder: “Mensen hebben er vaak nog nooit van gehoord”, vertelt Laetitia Gruwel namens Aldi. ”Een hartige taart is een bekend begrip, maar dat geldt nog niet voor de vlaai…”

Ze verwachten dat het een groot succes gaat worden. “We verwachten we dat de vlaai als ‘zoete broodjes’ over de toonbank gaan. Net als bij de Gin-Tonic-ijsjes in juli dit jaar”, zegt Gruwel hoopvol. “Door het succes van de ijsjes werden deze later in het jaar opnieuw in het assortiment opgenomen. Dat kan hier ook best weer het geval zijn. Wellicht in een iets andere variant.”

Vanaf vrijdagochtend is het in alle Aldi-filialen te koop.

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.