Bellen met Circulus Berkel? 'Vooral niet doen, ze nemen toch niet op'

Bellen met Circulus Berkel? 'Vooral niet doen, ze nemen toch niet op'

Wie wat wilt melden of vragen over het afval komt voor een hele opgave te staan. Bellen met Circulus Berkel lijkt bijna onmogelijk. Je staat tientallen minuten in de wacht, en vaak krijg je helemaal niemand te spreken. 

Al enkele weken is het bedrijf dat het afvalbeheer verzorgt zo goed als onbereikbaar. En daar zijn vele klachten over. Onze redactie besloot het ook eens te proberen, maar heeft na bijna een kwartier in de wacht gestaan te hebben de moed opgegeven. "Onze medewerkers staan u tussen 8 en 5 uur op werkdagen graag te woord" schrijft het bedrijf op hun website. Al meldt de autmatische stem dat het drukker is dan gebruikelijk. "Wij raden het u aan om het op een later tijdstip nogmaals te proberen." En dit melden ze volgens mensen die vragen hebben al weken tot maanden. 

"We doen ons uiterste best iedereen zo goed mogelijk te helpen"
Persvoorlichter Circulus Berkel

Vakantie en ziekte

Bereikbaar voor een reactie zijn ze dus ook niet. De persvoorlichting, die op het hoofdkantoor zit, is 'heel toevalig' ook niet bereikbaar wanneer wij bellen. De receptionist plant een terugbel verzoek in. Eeen paar uur later belde ze terug. De uitleg was kort en krachtig. "Door vakantie en zieke mensen in ons callcentrum is het opnemen van telefoontjes wat lastiger." Al probeert een mevrouw uit Zutphen al acht weken het bedrijf te bellen, meldt ze op Facebook. "Oeps... Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan is het handig om een mail te sturen." Een andere vrouw deed dit, maar heeft tot op heden nog geen antwoord. Ze verstuurde de mail twee weken geleden. "Oh ja dat is niet fijn. We doen ons uiterste best iedereen zo goed mogelijk te helpen" reageert de persvoorlichter daarop. 

"Ze vinden het probleem vervelend"
Persvoorlichter gemeente Zutphen

Acht gemeenten

De gemeente Zutphen, waar Circulus Berkel actief is als afvalbeheer, neemt wel snel de telefoon op. Ze vinden het probleem vervelend, maar zijn wel op de hoogte: "Ze hebben wel bij ons aangegeven dat het inderdaad een probleem is en dat ze met een oplossing bezig zijn. We zijn natuurlijk slechts 1 van de 8 gemeenten waarvoor ze werken, en alle telefoontjes uit al die gemeenten gaan via één callcenter" vertelt een persvoorlichter van de gemeente. 

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.