Drinkwatercampagne in buitenzwembad Coldenhove Eerbeek

Drinkwatercampagne in buitenzwembad Coldenhove Eerbeek

Vanaf donderdag 18 mei is ook  in buitenzwembad Coldenhove in Eerbeek een drinkwater campagne gestart. Doel van deze regionale campagne is kinderen verleiden om voor en/of na de zwemles water te drinken in plaats van een zoet drankje. 

De campagne loopt sinds januari al in diverse binnenbaden in Apeldoorn, Brummen, Hattem, Lochem en Voorst en is ontwikkeld door deze vijf JOGG-gemeenten (Jongeren Op Gezond Gewicht) in samenwerking met GGD Noord- en Oost-Gelderland. De campagne loopt door tot na de zomerperiode.

Donderdag 18 mei is de campagne ook in Eerbeek gestart. In zwembad Coldenhove werden de kinderen welkom geheten door Hans Verlangen, juf Sandra en de JOGG regisseur Yolanda Jansen. Yolanda gaf een korte uitleg over de campagne en deelde de bidons uit. Daarna werd er gezamenlijk geproost op de zwemles en op de leuke campagne. Het wateravontuur kon voor deze Waterhelden beginnen!

Waterhelden
In de campagne staan drie Waterhelden centraal die allemaal avonturen in en rond het water beleven. Van deze avonturen krijgen zij dorst. En die dorst lessen zij door water te drinken. Elke maand krijgen de kinderen in het zwembad een nieuw avontuur van de Waterhelden die zowel de kinderen als de ouders enthousiast maken voor het drinken van water in plaats van zoete drankjes. Want Nederlandse kinderen drinken (veel te) veel zoete drankjes en weinig water. Maar water drinken is gezond. Gezonde en fitte kinderen bewegen beter. En kinderen die beter bewegen, halen makkelijker hun zwemdiploma.

Rhienderoord
Bij zwembad Rhienderoord in Brummen is de campagne inmiddels al weer 4 maanden bezig. De bidons worden regelmatig aan de rand van het zwembad gesignaleerd. De zwemlessertjes maken er goed gebruik van en waterdrinken leeft onder deze Waterhelden. Dit was ook zichtbaar aan de tientallen inzendingen van de kleurwedstrijd als onderdeel van de campagne. Samen met Jacco Peelen, hoofd zwemzaken bij Rhienderoord, werden afgelopen vrijdag de prijzen uitgedeeld. De hoofdprijs, drie kaarten voor de Apenheul, ging naar de Shane en Keano Krimp. Chloë Groenewoud won vrijkaartjes voor Bounz. Biem van der Beek won een mooie snorkelset en Sven Timon van de Graaf en Eliza Beeuwkes ontvingen beiden een set duikstaafjes. “De laatste maanden van de campagne zijn nu ingegaan en we hopen op een mooi en gezond resultaat”, aldus JOGG regisseur Yolanda Jansen. 

 

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.