Aanleg rondweg N345 De Hoven/Zutphen gaat in twee delen

Aanleg rondweg N345 De Hoven/Zutphen gaat in twee delen

De aanleg van de rondweg N345 De Hoven is opgedeeld in twee delen: de rondweg en de spooronderdoorgang. Het aanbestedingstraject voor de spooronderdoorgang bij het Tondense Enkpad is afgerond. De spooronderdoorgang wordt aangelegd door aannemer Onderspoor.

Spooronderdoorgang
De nieuwe rondweg N345 de Hoven kruist de spoorlijn Zutphen-Arnhem ter hoogte van het Tondense Enkpad. Hier komt daarom een spooronderdoorgang.

De provincie Gelderland mag deze spooronderdoorgang niet zelf bouwen, hiervoor heeft ProRail het alleenrecht. In opdracht van de provincie Gelderland heeft ProRail aannemer Onderspoor gecontracteerd om de spooronderdoorgang aan te leggen. Architecten en medewerkers van de provincie en ProRail gaan nu samen met de aannemer het ontwerp uitwerken. Zij werken gezamenlijk de technische details uit en denken onder meer na over kleur- en materiaalgebruik. De werkzaamheden aan de spooronderdoorgang starten naar verwachting voor de zomer van 2017.

Voorbereiding rondweg
De provincie Gelderland werkt volop aan de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van de rondweg. De ontwerpen van de fietstunnels worden verder uitgewerkt en de contracten opgesteld. In het voorjaar van 2017 organiseert de provincie een inloopavond over de planning en het ontwerp van de nieuwe rondweg. Ook de aannemer van de spooronderdoorgang is daarbij aanwezig.

 

 Een kleine fout in dit artikel is gerectificeerd. Lees hier meer over de rectificatie.

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.