Dit zeggen klanten, medewerkers en oud-medewerkers over de manager van de IJsselslag

Dit zeggen klanten, medewerkers en oud-medewerkers over de manager van de IJsselslag

De manager van zwembad de IJsselslag blijkt niet populair te zijn. Nadat oud-medewerkers en eerder al zwemvereniging de IJsselmeeuwen hun ongenoegen geuit hebben over de man geven nu ook klanten, huidige medewerkers en nog meer oud-medewerkers aan te schrikken van zijn gedrag.

"Ik heb een hond, en tegen hem ga ik nog minder tekeer dan hij tegen zijn personeel"
Klant

Na aanleiding van eerdere berichtgeving hebben verschillende klanten van de IJsselslag zich gemeldt bij deze nieuwswebsite. "We hebben je artikel gelezen, en snappen niet dat hij zegt zich niet te herkennen in het beeld" vertelt een klant. "Toen ik in het café van het zwembad zat te wachten is me meerdere keren overkomen dat hij 'gewoon' tegen zijn personeel zat te schreeuwen, jong personeel zelfs." Waarom hij dat doet snapt ze niet: "Ik heb een hond, en tegen hem ga ik nog minder tekeer dan hij tegen zijn personeel. Als er klanten in de zaak zitten hou je je hoe dan ook in. Dus dat betekent dat het nog erger is dan ik al gezien heb."

De eerste indruk van de manager, genaamd Siem Keijzer, was al niet zo best: "Bij de opening gedroeg hij zich al als een haantje. Toen dacht ik dit is een rare. En dat is wel gebleken. Na alles wat ze daar meegemaakt heeft daar heeft ze een brief geschreven aan wethouder Annelies de Jonge, die sport toen in haar portefuille had. Daar heeft ze, in tegenstelling tot enkele medewerkers, netjes antwoord op gegeven. "Ik vertelde haar dat ik plaatsvervangende schaamte kreeg. Ik heb meerdere keren echt overwogen hem aan te spreken." De Jonge zou haar een belofte hebben gedaan: "Ze beloofde dat het beter zou gaan worden, en bedankte mij voor mijn attentheid. Nu is het al een hele tijd geleden, en het is nog steeds niet beter."

"Hij schreeuwde tegen een medewerker dat als zij geen zin had om te werken ze haar handje maar moest gaan ophouden voor een uitkering"
Klant

Wat haar betreft is het exit voor de manager. "Gekscherend zeg ik wel eens dat mensen in witte jassen hem komen ophalen." Ook andere klanten hebben hun verhaal gedeeld. "Hij roept geregeld dingen die niet zo netjes zijn. Ik ving een keer een opmerking die mij niet zo goed viel. Hij schreeuwde tegen een medewerker dat als zij geen zin had om te werken ze haar handje maar moest gaan ophouden voor een uitkering. Nu heb ik zelf een wajong-uitkering, dus voelde ik me flink beledigd."

Keijzer zelf zegt ook deze kritiek niet te kennen. "Ik heb geen idee wanneer dit gebeurd is en kan het me ook niet herinneren. Ik kan me ook, zoals ik vorige keer ook vertelde, niet vinden in het beeld dat geschetst wordt. Verder ga ik er ook niet teveel op in. Dit doen wij niet in de media zoals we afgesproken hebben."

Weggepest

En niet alleen klanten, maar ook nog meer medewerkers van de IJsselslag hebben zich gemeld. Twee bekende van het zwembad hebben de moed bijeen geraapt hun verhaal te delen: "Wij zijn een oud medewerker en een nog huidige medewerker. Een van ons is letterlijk weggepest door het management. En ik ben echt niet de enige, er zijn nog maar weinig medewerkers over van de ploeg die vol goede moed de overstap van het Graaf Ottobad naar IJsselslag maakte. En ja, dat is echt de danken aan het management."

"Er zijn medewerkers geweest die voordat hun proeftijd erop zat, zelf al weg gingen"
Medewerker

Plezier in je werk hebben lijkt bij de IJsselslag onmogelijk: "Het Werken wordt je zo onmogelijk gemaakt dat het bijna niet vol te houden is. Er is zon enorme personeelswiseling geweest de afgelopen 2 jaar, dat is nog nooit zoveel voorgekomen in het Graaf Ottobad. Er zijn medewerkers geweest die voordat hun proeftijd erop zat, zelf al weg gingen, omdat ze daar niet wilden werken." Ze nemen het op voor zwemvereniging de IJsselmeeuwen, die al lange tijd ruzie hebben met het zwembad zelf: "Helaas denken wij ook dat ze nu hetzelfde willen met de vereniging; alles wordt in hun schoenen geschoven nu, maar ook dat is verre van eerlijk. Ook hun wordt het gewoonweg onmogelijk gemaakt."

"Als zoiets gaande is dan beschadigd dat een mens"
Manager

Dat er mensen vertrekken is volgens Keijer inderdaad het geval. "Dat kan ik bevestigen. Mensen zijn vrij om te gaan in hun proeftijd. Ik weet niet precies over wie je het hebt, maar dit kan komen doordat je in je proeftijd niet aan hoeft te geven waarom je stopt. We hebben ook mensen via Het Plein bij ons werken. Die zijn nog aan het verkennen in waar zij precies op hun plek zitten. Het gebeurt dat dat niet bij ons is."

Beschadigd

De manager geeft aan dat alle kritiek die hij krijgt hem raakt. "Natuurlijk raakt mij dit, dit is een menselijke reactie. Als zoiets gaande is dan beschadigd dat een mens. Ik vind het niet fijn om dit allemaal te horen" legt hij uit. "Ik ben natuurlijk ook niet blij met de teksten die in de media verschijnen, maar dat zul je vast snappen."

 

 

Bekijk ook:

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.