Klachten over Het Plein: "Ze kunnen niet met mensen omgaan"

Klachten over Het Plein: "Ze kunnen niet met mensen omgaan"

Volgens de Cliëntenraad van Het Plein zouden er klachten zijn. Dit over de omgang met mensen bij de  organisatie. Dit schreef De Stentor dinsdagochtend. De organisatie zou zich absoluut niet in het beeld herkennen. 

Het Plein regelt onder andere uitkeringen voor Lochem en Zutphen 

Omgang
Cliënten hebben nog steeds geen vertrouwen in de medewerkers van de ramporganisatie. Van de verbetermaatregel die ingevoerd is is nog weinig te merken. Dit vertelt Hans Derksen, voorzitter van de Cliëntenraad. 

Hij denkt dat 20 tot 30 procent van de gevallen mensen klachten hebben over de manier van omgang door de medewerkers licht hij tegenover de lokale krant toe: “Mensen zouden moeten worden geholpen bij hun financiële problemen, maar dat gevoel hebben ze vaak niet. Het gevolg is dat veel mensen in de geldstress zitten. En ga dan maar eens solliciteren. Dat zou echt anders moeten”

Cijfers
De woordvoerster van Het Plein vertelt dat er vorig jaar exact 21 schriftelijke vragen bij Het Plein ingediend. Het jaar daarvoor waren dat er maar 9. “We herkennen ons niet in dat beeld van de Cliëntenraad. Ze roepen wel vaker dat er veel klachten zijn. Misschien horen zij meer klachten dan ons bereiken. Maar dan zeggen we: laat het ons weten, dan kunnen we er iets mee.”

Eerder deed een cliënt van de organisatie haar verhaal tegenover LokaalGelderland. Ze vertelde dat de organisatie onzorgvuldig omgaat met persoonsgegevens. En dat ze weinig vertrouwen heeft in de manier van werken daar. Via social media liet iemand anders ook al weten hun werkstijl niet te accepteren, hij bevestigt de uitspraak van de Cliëntenraad. "Ze kunnen niet met mensen omgaan. Dat blijkt wel weer."

 

 

Lees ook: Het dossier over Het Plein

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.