Waarom is het belangrijk relatiegeschenken aan je zakenpartners te geven?

Waarom is het belangrijk relatiegeschenken aan je zakenpartners te geven?

Waar denk je aan bij relatiegeschenken? Het wordt eigenlijk al vermeld in het woord; een geschenk voor je relatie. Dit heeft betrekking op je zakelijke relatie met een partner, leveranciers, klanten of personeel. Achter een relatiegeschenk zit altijd een gedachte, zo zorg je ervoor dat de ontvanger met enige regelmaat aan jouw bedrijf herinnerd wordt. 

Waarom geef je een relatiegeschenk?

Al decennia lang worden er relatiegeschenken gegeven en tot de dag van vandaag worden er nog steeds verschillende relatiegeschenken bedacht en gemaakt. Door een relatiegeschenk te geven, laat je blijken aan een zakelijke partner dat je de relatie tussen beide waardeert. Een relatiegeschenk is ook onderdeel van de marketing van een bedrijf, je kunt namelijk door middel van een gepersonaliseerd item met een logo, naam of stukje tekst je marketing verbreden!

Wat geef je als relatiegeschenk?

Er zijn veel verschillende voorwerpen die je kunt geven als relatiegeschenk. Het meest voorkomende zijn gepersonaliseerde accessoires. Je kunt hierbij denken aan bedrukte pennen, wat altijd een goed idee is. Een pen wordt namelijk veel gebruikt en doorgegeven of uitgeleend. Hierdoor zal jou naam of logo vaak gezien worden. Hetzelfde geldt voor bedrukte aanstekers. Aanstekers zijn tevens in veel verschillende vormen, kleuren en maten te verkrijgen. Deze speciale aanstekers zullen een extra goede indruk achterlaten aangezien je de aansteker kan aanpassen aan het bedrijf waar je het geschenk aan levert. Een andere goede optie is om duurzame kleding te bedrukken.

In welke periode moet je relatiegeschenken geven?

Het versturen van een relatiegeschenk is natuurlijk geen verplichting, het is wel een handige manier om je relaties goed te onderhouden en de ontvanger een stukje waardering te geven. Veel bedrijven geven meestal hun relatiegeschenken met sinterklaas of kerst. Je zou bijvoorbeeld een chocoladeletter met het logo kunnen opsturen of een kerstkransje. Wat ook vaak voorkomt is dat bedrijven zich richten op oud en nieuw met de insteek om terug te blikken op het oude jaar of goed het nieuwe jaar in te gaan. Door middel van het schenken van een flesje bubbels of een klein vuurwerkpakket kun je klanten een knallend nieuwjaar wensen. Tevens kun je ook inspelen op de andere leuke vakantie dagen. Je kunt met pasen een mandje vol met paaseitjes opsturen of met koningsdag oranje tompoezen laten leveren!

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.