Drie redenen waarom je een podcast moet maken

Drie redenen waarom je een podcast moet maken

Met een podcast kun je op een mooie manier contact leggen met (potentiële) klanten, leden van je vereniging of andere contacten! Het is een populaire manier om iets op een laagdrempelige manier aan te prijzen of uit te leggen. ProduMedia geeft je drie redenen waarom je er één moet maken.

1. Het kost relatief weinig werk

Een promotievideo, photoshoot en dergelijke kosten veel tijd. Er moet geproduceerd, opgenomen en gemonteerd worden. Bij een podcast ben je, als je goed je best doet, met één take klaar. Voorbeeld: je zet twee bakkers aan een tafel en laat ze over hun werkdag vertellen aan de hand van drie stellingen. Dan heb je goede content!

2. Het is persoonlijk

Wat is er nou persoonlijker dan iemand die heel dicht bij je oren wat vertelt? Uit onderzoeken is gebleken dat mensen een band opbouwen met de karakters die een rol spelen in hun favoriete podcast. Hoe binge-waardiger je je podcast(reeks) maakt, hoe groter de kans is dat je trouwe fans gaat krijgen!

3. Er is altijd een aanleiding om iets te promoten

Een podcast moet natuurlijk interessant zijn voor de massa. Daarom praat je over algemene onderwerpen die passen bij je onderneming, vereniging of bij jezelf. Maar niemand zegt dat het niet commercieel mag zijn. Je kan je eigen producten bijvoorbeeld aanraden. Heb je een lifestylewinkel? Praat dan over de huidige lifestyletrends. Leg je luisteraars dan vooral uit dat ze de nieuwste gadgets bij jou kunnen kopen.

Wij van ProduMedia helpen je graag bij het maken van je podcast. Onze studio in Zutphen is van alle gemakken voorzien, maar we kunnen ook langskomen met onze mobiele opname-apparatuur. Mail ons via [email protected], bel 085 888 9557 of neem een kijkje op www.produ.media.

 | ProduMedia

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.