Wmo-klanten bestookt met facturen van CAK; maar waarom eigenlijk?

Wmo-klanten bestookt met facturen van CAK; maar waarom eigenlijk?

Klanten uit de regio, die Wmo-ontvangen en gebruik maken van de dienstverlening van CAK hebben flink wat facturen op de deurmat gekregen. Dit omdat de dienstverlener een grote betalingsachterstand had; tot grote irritatie van hun klanten.

"Ineens vond ik zeven facturen op mijn deurmat. Daar schrok ik aardig van", legt een Brummenaar uit. "Het is een aardig bedrag wat ik nu moet betalen, ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat niet zomaar klaar hebben liggen."

Een woordvoerder: "In 2020 heeft het CAK een nieuw systeem voor de uitvoering van het abonnementstarief Wmo in gebruik genomen. Helaas hebben we te maken gehad met technische problemen. Als gevolg hiervan ontvingen klanten hun facturen later dan gepland." Inmiddels zijn deze technische problemen opgelost, wat verklaard dat alle facturen nu pas verzonden zijn. 

'Vervelend'

De dienstverlener voelt zich lullig over hun facturenstroom. "Wij begrijpen dat dit zeer vervelend is en hebben hiervoor onze excuses aangeboden aan de desbetreffende klanten. Het CAK kent ruimhartig betalingsregelingen toe wanneer klanten moeite hebben om de eigen bijdrage, in één keer, te betalen. Hiervoor hebben we ook onze dienstverlening aangepast", legt de woordvoerder uit.

"De betaaltermijn van circa 30 dagen is verruimd naar het einde van het jaar. In alle communicatie met klanten wordt de mogelijkheid voor een kosteloze betalingsregeling aangeboden. Ook kunnen klanten contact met ons opnemen. Waar nodig wordt gezocht naar een maatwerkoplossing", gaat ze zegsvrouw verder. Wanneer klanten het echt niet in één keer kunnen betalen kunnen ze contact opnemen met de dienstverlener om een oplossing te zoeken.

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.